Campionat del Món 1/2 Maratón – Kavarna 2012

Estic content, el meu debut com a internacional i primer mundial ho acabo amb un notable.

La carrera molt dura, però per a tots els atletes. Hem corregut amb calor 25ºC, molta humitat 90% i vent en un circuit que semblava més favorable del que realment ha estat. Pujades llargues però progressives igual que les baixades i una última volta molt agònica amb un extra de 1100 metres que no s\’acabava mai.
Hem sortit un total de 112 atletes i la sortida ha estat molt ràpida com era de preveure.

Em quedo enrere del grup principal i en el km 1 ja veus que aquest no és el teu ritme. Passo la primera volta a ritme de 3\’ pelats però veig que em costa portar aquest ritme i que queda molta cursa per davant. A partir del km 7 comença el pitjor de la carrera, “flato” fort i dolor a la zona baixa de l\’abdomen, així fins al km 11 vaig perdent alguna posició i el grup de Carretero es va apropant. En aquest moment vaig fotut i em queda la meitat de carrera però avui cal tornar a patir més que mai i començo a recuperar-me, m\’animo mentalment i començo a avançar a atletes. Creo q mantinc el ritme (ja que no hi havia ni un sol km senyalitzat) però les sensacions són millors i el “flato” desapareix. Així que augmento el ritme i si peto en el 18 doncs peto, però almenys me la jugo, estic amb els millors del món i pocs blancs hi ha davant meu.

Així recupero unes 12-13 posicions (des del km 7 he anat solament) i l\’última volta de 6km ho he donat tot. 
Al final el 33º del Món de Mitja Marató i 4º europeu darrere dels francesos.
Alguns pensaran que la marca no és bona i que s\’esperava alguna cosa mes de nosaltres dos però jo estic content. Miro les marques dels altres i la gran majoria també s\’ha anat 2\’-3\’ de la seva MMP. He corregut bé i ho he donat tot recuperant llocs. Felicitar també al Javi que ha arribat 4 llocs darrere meu i si hi hagués hagut un tercer atleta mes haguéssim fet un bon resultat per equips. També a Azu que ha corregut fort i ha arribat la 23ª.

Aquests han estat els meus parcials: 

Km5–> 44º-14\’54 (14\’54) | Km10–>46º-30\’24 (15\’30) | Km15–>37º-46\’06 (15\’42) | Km20–>33º-62\’15 (16\’09) | Finish–>33º-65\’36 (3\’21).

Aquesta experiència ha estat increïble però ara vull molt més. Lluitaré el doble i seguiré millorant dia a dia, però no ho puc fer sol i estic segur que us tindré sempre recolzant.
 Avui he tornat a córrer amb tota la vostra força i energia.

Una abraçada enorme!

Jaume Leiva

[sociable] content goes here [/sociable]

Estoy contento, mi debut como internacional y primer mundial lo acabo con un notable. La carrera muy dura, pero para todos los atletas. Hemos corrido con calor 25ºC, mucha humedad 90% y viento en un circuito que parecía más favorable que lo que realmente ha sido. Subidas largas pero progresivas igual que las bajadas y una última vuelta muy agónica con un extra de 1100 metros que no se acababa nunca. Hemos salido un total de 112 atletas y la salida ha sido muy rápida como era de prever. Me quedo atrás del grupo principal y en el km 1 ya ves que ese no es tu ritmo. Paso la primera vuelta a ritmo de 3\’ pelaos pero veo que me cuesta llevar ese ritmo y que queda mucha carrera por delante. A partir del km 7 empieza lo peor de la carrera, flato fuerte y dolor en la zona baja del abdomen, así hasta el km 11 voy perdiendo alguna posición y el grupo de Carretero se va acercando. En ese momento voy jodido y me queda la mitad de carrera pero hoy hay que volver a sufrir más que nunca y empiezo a recuperarme, me animo mentalmente y empiezo a adelantar a atletas. Creo q mantengo el ritmo (ya que no había ni un solo km señalizado) pero las sensaciones son mejores y el flato desaparece.

Así que aprieto y si peto en el 18 pues… peto, pero al menos me la juego, estoy con los mejores del mundo y pocos blancos hay por delante de mí. Así recupero unas 12-13 posiciones (desde el km 7 he ido solo) y la última vuelta de 6km lo he dado todo. Al final el 33º del Mundo de Medio Maratón y 4º europeo detrás de los franceses. Algunos pensarán que la marca no es buena y que se esperaba algo más de nosotros dos pero yo estoy contento. Miro las marcas de los demás y la gran mayoría también se ha ido 2\’-3\’ de su MMP. He corrido bien y lo he dado todo recuperando puestos. Felicitar también a Javi que ha llegado 4 puestos detrás mío y si hubiera habido un tercer atleta más hubiéramos hecho un buen resultado por equipos. También a Azu que ha corrido fuerte y ha llegado la 23ª.

Estos han sido mis parciales:

 Km5–> 44º-14\’54 (14\’54) | Km10–>46º-30\’24 (15\’30)
 | Km15–>37º-46\’06 (15\’42)
 | Km20–>33º-62\’15 (16\’09)
 | Finish–>33º-65\’36 (3\’21).

Esta experiencia ha sido increíble pero ahora quiero mucho mas. Voy a luchar el doble y seguir mejorando día a día, pero no lo puedo hacer solo y estoy seguro que os tendré siempre apoyando. 
Hoy he vuelto a correr con toda vuestra fuerza y energía.

Un abrazo enorme!

Jaume Leiva

[sociable] content goes here [/sociable]

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad